”Inget är som det ser ut” eftersom vi bara upplever en helt liten del av verkligheten – ca 5% – den fysiska världen. Resten av tillvaron, den psykiska eller andliga sidan, är dold för oss. Men denna verklighet kommer vi kunna uppleva direkt i framtiden … när vi lärt oss ”lagen för tillvaron”.
Spaningen är lång och har två avdelningar. Den första handlar om de mörka krafter som delvis styr världen och den andra avdelningen analyserar vår utveckling ur ett större perspektiv.
En mörk tillvaro öppnas när vi får titta in i den västerländska elitens miljöer, där det förekommer pedofili, övergrepp och tortyr. Ur detta kommer det på sikt att födas en bättre värld om man får tro den andliga vetenskapen.
Spaningen utgår från hur medierna förvanskar verkligheten, men fördjupar sig också i vilka de bakomliggande krafterna är och hur allt hänger samman med den evolutionära process som vi alla deltar i. ”Inget är som det ser ut” – och det gäller i stort som i smått!
Vi letar efter liv i universum, men tänk om allt som existerar är just levande! Här finns också en enkel förklaring på hur man kan förstå att man är ett evigt väsen.